Artikkelin ingressi (SEO-kuvaus)
Jos haluat ilmoittaa maantien kunnosta tai antaa palautetta tien hoidosta, voit jättää viestin Palauteväylässä ympäri vuorokauden. Maantien kuntoon liittyvät ilmoitukset välitetään tietä hoitavalle urakoitsijalle, joka päättää tarvittavista toimenpiteistä tielle asetettujen laatuvaatimusten perusteella.
Kuntien katu- ja tieverkon hoidosta voit antaa palautetta kuntaan. Yksityisteiden hoidosta vastaa tien tiekunta.
Artikkelin pääkuva
Artikkelin leipäteksti
Liikenteen asiakaspalvelu käsittelee kiireettömiä Palauteväylän kautta saapuneita yhteydenottoja arkipäivisin klo 8-16. Chat-kanavamme palvelee arkipäivisin klo 9-15 ELY-keskusten liikenne-aiheisilla verkkosivuilla ja Palauteväylä-portaalissa. Virtuaaliagentti palvelee chatissa ympäri vuorokauden. Puhelimitse asiointi on mahdollista arkisin klo 9–15.
Jos havaitset valtion maantiellä liikennettä vaarantavan ongelman, soita Tienkäyttäjän linjalle, puh. 0200 2100 (24 h/vrk). Tienkäyttäjän linjalle kuuluvia ilmoituksia ovat esimerkiksi vaarallinen liukkaus, tielle nouseva vesi tai kiinni juuttunut raskas ajoneuvo. Puhelimeen kannattaa ladata 112-sovellus, jonka kautta pääsee soittamaan Tienkäyttäjän linjalle karttapaikannuksen kanssa.
Huomioithan, että ilmoitus tien kunnosta ei ole työtilaus - tiet hoidetaan niiden hoitoluokan mukaisessa kiireellisyysjärjestyksessä. Esimerkiksi vähäliikenteisellä tiellä liukkaudentorjuntaa tai muita hoitotoimenpiteitä voi joutua odottamaan useita tunteja. Päätiet ja muut vilkkaat tiet hoidetaan kiireellisesti.
Palauteväylä löytyy myös Fintraffic Mobiili-sovelluksesta, jonka voit ladata puhelimesi sovelluskaupasta.